mom2be

En blogg skriven av en blivande mamma på 24 år.

Graviditeten

Kategori: Allmänt

Ingen i min familj har tex mått så illa eller spytt så mycket som jag gjort, många säger ju att sånt där "går i arv". I början mådde jag skit, jag spydde varje dag och var så himla trött och sliten, på jobbet var det hemskt att vara, mådde illa hela tiden och jag var nog inte alls rolig att jobba med haha. Jag jobbar på en förskola. Men nu har det försvunnit men jag måste fortfarande ta ett kex när jag vaknar så jag får nåt i magen och då mår jag bättre. Mitt hår var kaos i början av graviditeten men även det är bättre nu.
Det är så mycket annat "konstigt" som händer som tex kaffet, mitt älskade kaffe, det kan jag inte dricka längre och grillat tycker jag inte heller om! jag har kunnat få i mig både grillat och kaffe förut haha. Om nätterna drömmar jag så himla mycket och det känns så verkligt och det är så konstiga drömmar. 
Det är så häftigt att vara gravid! Så otroligt att det är en människa i mig, vet inte om jag riktigt fattat det än haha.
 
Igår tittade jag på "en unge i minuten" och när mamman i första avsnittet födde ut sitt barn började jag gråta! Jag ville vara där och föda ut min skatt!

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2014-07-31 | 12:11:02
    Bloggadress: http://mollan.vimedbarn.se

    När började du kräkas? Jag är i vecka 7 nu och känner inget illamående alls, känns nästan som det är något fel ;)

Kommentera inlägget här: