mom2be

En blogg skriven av en blivande mamma på 24 år.

Igångsättning

Kategori: Allmänt

Hej bloggen. Jag är rätt dålig på att skriva här måste jag erkänna!
Men skriver när jag känner att jag vill och har något att berätta.
 
Pga min reumatism (min RA blev sämre när jag blev gravid så har nu även värk i höfter och ena knät) så ville jag gärna få kjejsarsnitt, så idag var jag på ett möte ang detta. Tyvärr blev jag nekad för hon trodde inte min kropp skulle klara av det, man läker sämre när man har RA. Hon pratade istället om igångsättning så i v38 ska jag in till förlossning och se vad dom kan göra. Jag trodde till 95% att jag skulle bli snittad (det lät så på min bm) så blev förvånad att jag istället får igångsättning, nu börjar jag ju bli nervös för att krysta ut killen! 
Vecka 38 är runt lucia och det är bara 4 veckor kvar! Känns som igångsättning är "värre" än snitt, finns så mycket som kan hända känns det som, och det kan ta dubbelt så lång tid innan han är ute. Många tankar nu! 
På torsdag ska jag in till min BM ska bli skänt att få prata om detta med henne, hon är så jäkla bra! Kan prata om allt med henne.
 
Puss och kram på er ;)
 
Kommentera inlägget här: